130 kindjes getest! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lisa Boeijen - WaarBenJij.nu 130 kindjes getest! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lisa Boeijen - WaarBenJij.nu

130 kindjes getest!

Blijf op de hoogte en volg Lisa

10 December 2015 | Curaçao, Willemstad

Hallooo allemaal!!

Jaa daar zit ik dan alweer, meer dan 2 maanden op dit leuke eiland! Wat gaat de tijd ongelofelijk snel. Een maand geleden was mijn familie er nog en nu moet ik alweer bijna gaan aftellen. Nog 5 weken en dan vlieg ik alweer terug naar Nederland, maar daar wil ik nog lang niet aandenken! Eerst nog lekker genieten van de tijd die ik hier nog zit.

Allereerst kan ik zeggen dat we 130 kindjes hebben getest en hiermee het testen hebben afgesloten. Het was echt super leuk om met alle 5-jarige kleuters te mogen werken. Je merkt heel snel dat de kindjes het leuk vinden om bij je te komen en we worden heel erg gewaardeerd door de kleuterjuffen van alle scholen. Ze doen er alles voor om te zorgen dat wij een goed onderzoek kunnen uitvoeren. Ook vanuit een docent uit Nederland is aangegeven dat we heel goed aan het werk zijn en rolmodellen zijn. Toch wel iets om trots op te mogen zijn.  Samen met Esmee hebben we een leuk en leerzaam onderzoek gestart en zijn we blij met de samenwerking op Curacao.

Zondag avond zijn de ouders van Esmee aangekomen, die hier een weekje met ons mee gaan genieten. Met z’n vieren hebben we ‘s avonds lekker gegeten en daarna naar een strand feestje geweest. In Willemstad is de kerstsfeer als goed te zien. Alles wordt mooi versierd met lampjes, wat er ‘s avonds heel mooi uitziet. Ik merk nu al dat het hier anders is dan in Nederland. Ze begonnen al ongeveer 2 weken geleden met kerstversiering, terwijl Sinterklaas er nog gewoon was. Ohja Sinterklaas en zijn pieten die hebben we ook vaak gezien. ’s Avonds na het stappen zitten de pieten allemaal achter in de pick-ups en rijden overal naartoe. Zelfs tijdens het stappen zijn ze aanwezig en hebben de genoeg gedronken dat ze helemaal uit hun dak gaan. Heel leuk om mee te maken.
5 december betekent niet alleen dat Sinterklaas jarig is, maar dat het ook de verjaardag van Oma is die helaas niet meer bij ons is.. Helaas kon ik er ’s avonds bij opa in Nederland niet bij zijn.

Kerst zal dit jaar anders gaan dan andere jaren, omdat ik niet bij mijn familie en vrienden ben in Nederland. Toch vind ik het heel bijzonder om het in een andere cultuur mee te mogen maken en ga er ook zeker van genieten en er veel foto’s van maken. Dit jaar geen witte kerst, maar in korte broek, hempje en slippers. Hierop volgt ook natuurlijk de nieuwjaarsduik die ik in het eerste van me leven mee ga maken. Je krijgt een Unox muts en achteraf erwtensoep (ieee dat lust ik helemaal niet, haha!).

Een paar leuke feestje gehad:
Op Cabana; Turn up the beach met Dimitri Vegas. Het leek een klein beetje op 7th Sunday, maar dan iets kleiner en dan lekker op het strand.
Weer een Harde Herrie feestje, jullie weten misschien wel wat ik daar mee bedoel. Een super leuk feestje met de muziek die ik heeeel leuk vind!! :)
En ook ben ik naar een Holland Party geweest, met natuurlijk alleen maar Nederlands-talige muziek. En jaa, ook ik heb me daar heel goed vermaakt. Dat was een heel gezellig feestje!!

Onze opdrachtgeefster is pas naar Nederland gegaan om te promoveren in haar vak en ze is daarmee geslaagd! We hebben heel veel te danken aan onze opdrachtgeefster wat ze allemaal voor ons doet, wat een slimme vrouw is dat! Vrijdag middag hebben we dan ook gebruik mogen maken van haar kantoor om aan ons verslag te mogen werken. Ze ging zelf rond 2 uur naar huis, waarbij wij nog verder mochten werken. Rond 4 uur ’s middags kwam er een vrouw naar ons toe om ons uit te nodigen voor de vrijdag middag borrel. Allemaal lekker hapjes stonden op tafel, lekker wijntje of biertje erbij en alle leraren van de universiteit waren aanwezig. Heel leuk en bijzonder om mee te mogen maken dat ze op vrijdag middag even samen zijn om het weekend in te luiden. Dat zouden ze op onze school in Nijmegen ook wel eens mogen doen!!

Dinsdag een dagje met de ouders van Esmee naar Shete Boka geweest, de ruige kust van Curacao. Super mooi om te zien hoe ruw de golven zijn en tegen de rotsen omhoog slaan.

Maandag ook een heel leuk kaartje ontvangen van Caitlin, een meisje van mijn school in Nijmegen. Heel leuk om dit te mogen ontvangen in Curacao. Dankjewel Caitlin!

Ik vind het erg leuk om berichtjes te ontvangen van familie en vrienden en ben ook blij dat ik jullie over 5 weken weer allemaal zie! Ik ga zeker nog genieten van de december maand en 2 weken januari. En ik ga jullie natuurlijk nog steeds jaloers maken met foto’s.

Ik zie jullie snel weer!
Liefss en veel groetjes uit Curacao
Lisa

  • 10 December 2015 - 20:18

    Stacey:

    Geniet nog van de laatste weekjes daar!
    Ben blij als je straks weer thuis bent.. Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Curaçao!

Afstudeer project voor opleiding ergotherapie in Curaçao.

Recente Reisverslagen:

02 Januari 2016

10 days left!!

10 December 2015

130 kindjes getest!

18 November 2015

Familiebezoek

30 Oktober 2015

4 weken!

13 Oktober 2015

11 dagen!
Lisa

Actief sinds 25 Sept. 2015
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 7776

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2015 - 12 Januari 2016

Curaçao!

Landen bezocht: