10 days left!! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lisa Boeijen - WaarBenJij.nu 10 days left!! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lisa Boeijen - WaarBenJij.nu

10 days left!!

Blijf op de hoogte en volg Lisa

02 Januari 2016 | Curaçao, Willemstad

Bon dia allemaal!!

Dit gaat waarschijnlijk een van mijn laatste verhalen zijn, want ik zit al meer dan 3 maanden op het eiland en dat betekent dat ik bijna naar huis kom. Maar ik ga jullie eerste vertellen wat ik afgelopen tijd weer allemaal heb gedaan!

Kerst
Kerstavond
Op kerstavond hebben we met een groepje mensen een gezellige barbecue gehad. Een leuke avond om de kerststemming erin te brengen.
Daarna op 1e kerstdag lekker naar het strand gegaan, om lekker bruin te worden. Helaas hebben we 3x moeten schuilen, omdat het regende… En dit op Curacao met kerst.. Helaas
’s avonds lekker thuis gekookt en daarna op stap geweest. Full Moon party op Kokomo beach. Een heel leuk feestje!! Hier heb ik mij prima vermaakt.
Op 2e kerstdag poging 2 naar het strand Zanzi, en dit keer gelukkig geen regen!! ’s Avonds de restjes van 1e kerstdag opgegeten en naar Jan Smit geweest. Ik zou er in Nederland nooit naar toe gaan, maar het was een hele gezellige avond. Daarna nog op stap geweest in de Hangover, om de nacht laat af te sluiten.
En om nog even door te gaan.. 3e kerstdag naar Cabana beach festival. Dit was een van de leukste Cabana festivals die we hebben meegemaakt!
Kortom: hele leuke dagen gehad. Alleen totaal geen kerstgevoel gehad, omdat we lekker in onze korte broek buiten konden lopen ipv in de sneeuw (die er in Nederland ook niet was)..

Ook in de afgelopen tijd de fysio meisjes van onze school in Nijmegen uitgezwaaid, omdat zij alweer naar huis gaan.. Jammer dat zij al weg gaan, maar we zien ze in Nederland snel weer.
Hier op Curacao leer je heel veel verschillende mensen kennen, dat maakt de tijd hier in Curacao ook heel erg leuk. Over een weekje ga ik alweer naar huis en vind ik het leuk om iedereen in Nederland weer te zien. Maar ik ga het hier in Curacao zeker heel erg missen; lekkere weer, stranden, heel vaak stappen in de week, feestjes, alle mensen hier, zwemmen.

Oud op nieuw
Dit jaar voor het eerst nieuwjaar mogen vieren in de zon! Smiddags rond 3 uur naar Punda geweest (deel van Willemstad) om te beginnen met feesten. Door de hele straat was een duizendklapper neer gelegd. Daarna rond 4 uur was er bij cafe de tijd feest. Leuke muziek, veel mensen, gezelligheid en drankjes. En toen het 19:00 uur was werd er afgeteld om het nieuwe jaar bij jullie in Nederland te vieren. Leuk om mee te maken en ook meteen met familie en vrienden gebeld. Daarna terug naar huis om te eten, oliebol te eten, douche en klaarmaken en op naar ons eigen feest voor nieuwjaar. We hebben het die nacht gevierd op Wet en Wild een strandfeestje op mambo beach. Voor 85 gulden (ongeveer 45 euro) onbeperkt drinken heel de avond. Iedereen kreeg zijn eigen beker die je de hele avond kon vullen. Het was een hele leuke en gezellige nacht geweest, waardoor ik ook om 6 uur in bed lag.
De volgende ochtend ging helaas om 9 uur weer de wekker, omdat ik voor het eerst mee ging doen aan de nieuwjaarsduik!! Deze nieuwjaarsduik vond plaats op Zanzi, strand bij Jan Thiel. We kregen allemaal een Unox must waarmee we gingen duiken. Om 12 uur begon het aftellen waarna we met zn alle gingen duiken. En er waren heel veel mensen! Vanaf 10 naar 0 aftgeteld en toen ging iedereen springen. Heel veel mensen sprongen het water in en heel de zee zag vol met oranje Unox mutsen. Dit was heel leuk om te doen. Een van de leukste dingen die ik hier heb gedaan in Curacao.
Na de duik zijn we op Zanzi bar gebleven om verder te feest. Er was leuke muziek en veel mensen die bleven. Tussendoor wel even op een bedje gelegen, omdat ik maar paar uurtjes had geslapen. Maar het was een hele gezellige middag. ’s Avond gezellig nog met een groep wezen uiteten om deze leuke dag af te sluiten. Dat 2016 een top jaar mag worden!
https://m.youtube.com/watch?v=gzAirnzgvpM&feature=youtu.be

Morgen, zondag 3 januari gaan we naar Fuik dag. Met een grote boot varen we naar een baai waar een groot feest is. Dit is HET feest op Curacao wat op de eerste zondag van de maand plaatsvindt. Er komen heel veel boten naar toe, waarna iedereen in een zwemband in het water gaat liggen. Dit belooft een leuk feest te worden, ik ben benieuwd.

Maandag hebben Esmee en ik een presentatie waarvoor we naar Curacao zijn gekomen, namelijk ons onderzoek. We gaan onze resultaten presenteren aan het ministerie van Onderwijs en beleidsdirecteuren. Een hele belangrijke presentatie om te zorgen dat er iets met ons onderzoek wordt gedaan op Curacao. Een heel spannend moment.

Daarna nemen wij lekker vakantie, want we moeten alweer bijna naar huis. Lekker een weekje genieten van de stranden, feesten, mooie weer, zwemmen. De tijd is super snel gegaan en ik kan zeggen dat ik het zeker niet had willen missen. Ik heb echt een top tijd gehad en ga nog heel hard genieten van de 1,5 week die nog komen gaat.

Ik zie jullie allemaal heel snel nu, ayoooo!! Xxx Liefs Lisa

  • 03 Januari 2016 - 11:01

    Lindy & Wout:

    Weer een top verhaal Lisa!
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Veel plezier vandaag en tot over een paar daagjes......
    Dikke kus en knuffel van ons xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Curaçao!

Afstudeer project voor opleiding ergotherapie in Curaçao.

Recente Reisverslagen:

02 Januari 2016

10 days left!!

10 December 2015

130 kindjes getest!

18 November 2015

Familiebezoek

30 Oktober 2015

4 weken!

13 Oktober 2015

11 dagen!
Lisa

Actief sinds 25 Sept. 2015
Verslag gelezen: 1185
Totaal aantal bezoekers 7747

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2015 - 12 Januari 2016

Curaçao!

Landen bezocht: