Familiebezoek - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lisa Boeijen - WaarBenJij.nu Familiebezoek - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lisa Boeijen - WaarBenJij.nu

Familiebezoek

Blijf op de hoogte en volg Lisa

18 November 2015 | Curaçao, Willemstad

Halloo Dushi’s

Hoe is het daar in het koude en regenachtige Nederland? 
Hier is alles nog steeds goed! Ik heb een heel erg leuke tijd hier en geniet er elke dag van. De tijd vliegt hier dan ook voorbij. Ik zit al weer bijna op de helft van mijn werkvakantie hier op Curacao.

Vorige week zijn papa, mama en Stacey langs gekomen voor 10 dagen. Het was leuk om mijn familie weer te zien na 1,5 maand en ze alles op het eiland te laten zien. Toen ze aankwamen op het vliegveld hier, wilde Esmee en ik als verassing naar het vliegveld om ze op te vangen. Maar helaas.. we hadden ze net mis gelopen.. Toen snel maar naar hun verblijf gereden, omdat we al wisten waar ze zouden verblijven. Toen we aan het hek stonden liepen ze toevallig ook buiten. Dus toen zijn we gezellig met z’n alle iets gaan drinken bij Jan Thiel. Esmee en ik moesten in de ochtenden wel naar de basisscholen om de testen af te nemen bij de kindjes, maar ’s middags namen we vaak vrij om iets te gaan doen. We hebben veel gedaan. Woensdag avond zijn we naar Cabana geweest waar live muziek is. Zelfs papa en mama zijn mee geweest!! Dit was een gezellige avond. Zateradg hebben we met dolfijnen gezwommen. Wat was dat gaaf zeg! Echt heel leuk dat we dat hebben gedaan. Een echte aanrader voor iedereen die dit nog niet heeft gedaan. Zondag zijn we naar Westpunt gereden om verschillende stranden te zien. We zijn geëindigd op de grote Knip, dit is een van de mooiste stranden op Curacao. Verder zijn we een aantal keren lekker uit eten geweest en op het strand gelegen. Helaas gingen ze ook weer terug naar Nederland. Heel erg wennen natuurlijk voor ze, als je het lekker warme Curaçao bent gewend. Maar het was heel erg leuk dat ze zijn geweest! Ik heb er zin in als ik over 2 maanden weer iedereen zien! Ookal wil ik daar liever nu nog niet aan denken, omdat het hier zooo leuk is.

Verder vertelde ik dat Guus Meeuwis in Curacao kwam voor Groots Overzee. Dit was ook echt een hele leuke avond met gezellig Brabo’s (en natuurlijk ook nep Brabo’s haha). Gezellige avond wat leuk op een feestje in Nederland. Maar gelukkig stonden we lekker buiten in Curacao.

Helaas gebeuren er hier in Curacao ook minder leuke dingen. Esmee en ik werden op een ochtend wakker gemaakt door een huisgenootje van ons met de mededeling dat onze bumper van de auto was gehaald. Of anders gezegd: afgetrokken. Dit was minder leuk nieuws zo vroeg op de ochtend. Er is ons verteld dat wanneer je de bumper eraf haalt je via een haakje de motorkap kunt openmaken en dan de auto mee kunt nemen?? Dat waren ze waarschijnlijk bij ons ook van plan, maar dat is gelukkig niet gelukt. Alleen we miste wel een bumper.. Een officiële verklaring af moeten leggen bij 1-9-9, bij politie bureau aangifte moeten doen en langs onze verhuurder geweest voor een nieuwe bumper. Hier waren we de hele dag mee kwijt.. we kunnen wel zeggen dat we wat meegemaakt hebben in Curacao, maar liever hadden wij dit ook niet gehad.

Verder gaat het met ons onderzoek goed. Iedereen denkt natuurlijk dat wij alleen maar aan het feesten zijn aan alle foto’s op facebook te zien, maar wij staan ’s ochtends ook om 6 uur op om naar de basisscholen te gaan. Zij beginnen namelijk al om half 8 en stoppen rond 1 uur ’s middags, omdat het anders te warm wordt. We hebben nu 119 kindjes getest en ons streven is 150 kindjes. We hebben volgende week nog 1 school te gaan en hebben we als het goed is genoeg kindjes getest. Het is een hele leuke ervaring om op de verschillende scholen rond te lopen en te zien hoe het hier in Curacao gaat. Alle kindjes zijn in het begin een beetje verlegen, maar als je er de tweede dag al komt geven ze ons allebei heel veel knuffels en willen ze met je spelen.
De testen die wij afnemen gaat om te kijken hoe de voorbereidende schrijfvaardigheden van de kinderen op dit moment zijn. Dus bijvoorbeeld hoe kinderen hun pen vasthouden, of ze hun naam kunnen schrijven, hoe ze een vierkantje uitknippen en of ze al tweehandig kunnen werken. Een hele leuke test wat voor de kindjes ook nieuws is en dus ook interessant.
Vandaag hebben we zelfs op de school de prinsessen en prinsen verkiezing mee mogen maken voor Carnaval. Dit was heel leuk om de zien dat ze hier ook Carnaval vieren. In december is er op deze school een groot feest en wij zijn dan ook uitgenodigd om langs te komen.
Jullie hoeven dus niet te denken dat wij alleen maar feesten, want wij gaan ook vaak de testen afnemen bij de kindjes .

Dit was weer mijn verhaaltje voor vandaag. Allemaal heel veel plezier en succes in Nederland met alles. Ik zie jullie allemaal over 2 maandjes weer!!

Tot snel familie en vrienden!

Liefs Lisa

• 18 November 2015 - 20:02

Stacey:

Zussie

Wat leuk om.je verhaal te lezen. Was leuk om in curaçao te zijn. Moet wel wennen hier met dit weer in nederland. Vind t koud hier whaha

• 18 November 2015 - 20:04

Stacey :

Hij plaatst maar de helft van mij verhaal. Raar
    Maar veel plezier nog. Zou wel weer terug willen. Jaloerss.. haha
    Leuke foto's ook. Was gezellig

Tot je volgende verhaal.
    Liefs ♡

• 18 November 2015 - 20:06

Lindy & Wout:

Jaja...........je verhaal staat erop! Mooi om weer te lezen hoe goed jij het daar naar je zin hebt. Wat zou oma genoten hebben van je verhalen. Opa is ook heel trots. Geniet Lisa, want 3 maanden zijn zo weer voorbij. Vind het wel weer leuk om je in het écht te zien in Januari. Dikke kus van ons xxx

• 23 November 2015 - 21:44

Caitlin:

Weer een leuk verhaal met mooie ervaringen❤️
    Klinkt als een top tijd daar!
    Geniet van de lekkere donuts nu het nog kan

• 23 November 2015 - 21:45

Caitlin:

Ook bij mij maar de helft van het verhaal..
    Als laatste nog een hele dikke knuffel!
    Caitlin